Nederlandse Grondwet in begrijpelijke taal – Bureau Taal

Nederlandse Grondwet in begrijpelijke taal – Bureau Taal
Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Dat is niet alleen een regel. Het is ook handig
als je geen problemen wilt met je buren of collega’s op het werk. Maar hoe moet je de wet kennen
als je geen rechten studeert?
Met de Grondwet-app van BureauTaal wordt dat al een stuk eenvoudiger. Prima bruikbaar in de
lessen burgerschapsonderwijs!
Meer over deze app
Taalkundigen en een commissie van staatsrechtdeskundigen maakten deze gratis app. Studenten
kunnen hem downloaden in de iTunes Store en in Google Play.
Alle 142 artikelen van de Grondwet staat in de Grondwet-app. Om te beginnen zijn dat de 23
grondrechten. Bij ieder artikel staat een korte toelichting. Daarmee leren studenten hoe het zit.
Maar er is ook discussie over wetten, rechten en plichten mogelijk. De app is bijzonder compleet en
bevat ook de originele artikelen van de Grondwet.
Kenmerken
Burgerschapsdimensie: politiek-juridisch
Type: softwareprogramma
Aanbieders: BureauTaal, iTunes Store, Google Play
Tijdsduur: meerdere lesuren
Niveau: entree, niveau 2, niveau 3 en niveau 4
Kosten: gratis
Begeleiding: onbegeleid
Informatie bij: Wessel Visser, [email protected]
Verschijningsdatum: 2017
Afbeelding: app-icoon